En dan nu Bratislava - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van jackyenjos - WaarBenJij.nu En dan nu Bratislava - Reisverslag uit Bratislava, Slowaakse Republiek van jackyenjos - WaarBenJij.nu

En dan nu Bratislava

18 Juni 2019 | Slowaakse Republiek, Bratislava

En dan nu Bratislava!

Een uur rijden vanaf Wenen , door een industrieel landschap. We waren er om 11 uur, te vroeg om al in te checken dus reden we eerst naar de burcht . De omgekeerde tafel wordt deze ook wel genoemd met zijn vier torens op de hoeken. De auto kunnen parkeren in de parkeergarage ertegenover, makkelijk dus en koel.

Veel groepen toeristen die er ook een kijkje nemen er is ook een schatkamer maar maandag zoals zowat overal gesloten. De tuin en uitzicht zijn mooi en ook de binnenplaats met een heel diepe waterput .

Dan gaan we toch richting hotel Virgo, proberen of we al kunnen inchecken. Geen probleem is dat en de auto kan verderop in de garage lekker koel overnachten. Het is maar goed dat we dat hebben gereserveerd want heel de straat en ook omgeving is vol met gereserveerde plaatsen.

We wandelen naar het oude centrum waar we oa al het centrale plein de Donau en de werkman Cumil een beeld uit het ‘riool ‘ bezoeken. Lunchen en lekker dwalen door het centrum met de Martinstoren. Het eerste paleis het klooster. Smalle straatjes veel terrassen. En de blauwe kerk is een plaatje.

We scoren bij Cumil twee geocaches.

Vandaag dinsdag de 18e hebben we het presidentieel paleis bezocht (buitenkant dan ) een prachtige fontein staat ervoor en het is amper 400 Meter van het hotel af. naar de de kathedraal het pharmacie museum en we beklimmen de Martins toren.

Bij de oude markthal en bij de grote brug scoren we ook nog geocaches.

Maar het meest bijzondere was vandaag toch wel de konditorei. Overal beschilderingen, tot in het toilet toe. porseleinen kopjes heerlijk gebak zilveren bestek. De entree is 10 euro dan krijg je 1 drankje en een gebak. En je wordt naar een tafel begeleid. Ze doen dat, zodat niet iedereen maar binnenwandelt en enkel foto’s schiet. Wij konden dus gewoon foto’s maken en snoepen van de bosbessentaart op een allerschattigst gebakbordje.

Bratislava is een vriendelijke compacte stad met veel terrassen in de straatjes.

Morgen gaan we weer verder en overnachten dan in de plaats Martin.

• 19 Juni 2019 - 06:35

Lidie:

Leuk verslag en mooie foto's. Groetjes Lidie

• 19 Juni 2019 - 16:59

Ina Vos:

Wat een kunstwerkje is die taart!!