Naar Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van jackyenjos - WaarBenJij.nu Naar Wenen - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van jackyenjos - WaarBenJij.nu

Naar Wenen

14 Juni 2019 | Oostenrijk, Wenen

Om half negen gaan we ontbijten de koffers etc liggen al in de auto.

Jos heeft kattebrokjes meegenomen die onze Birdey niet wil eten. Bij t hotel is een oranje kat en deze wordt getrakteerd op een paar brokjes. Mjam jam dikke vrienden met Jos nu.

Om negen uur als we klaar zijn met eten krijgt ie er nog n paar.

We rijden naar Melk om de abdij te bezoeken. De drukte valt mee en de auto kan mooi in de schaduw op t parkeerterrein staan. 11.15 uur is het en we wandelen door de verschillende cours naar de entree.

Entree 12,50 pp en gelukkig besluiten we geen gidswandeling te doen. We komen er een paar tegen en deze gaan wel zo langzaam dat ik zou omvallen van t stilstaan. We wandelen door alle ruimtes die prachtig zijn. Fotograferen is verboden. In de bibliotheek staan wel 100000 geschriften indrukwekkend. In de kerk is de mis van een kwartier bezig als we er om 12 uur aankomen. In veel kerken heb ik al heel veel goud gezien maar hier in de Stiftkerk is t echt in superlatieve overvloed aanwezig.

Zo jammer dat je niet mag fotograferen.

We rijden richting Wenen om half 1 ( het is een uur rijden) maar omdat we pas na 15 uur in kunnen checken besluiten we in Sankt. Pölten nog uit te stappen, en wat te lunchen en drinken. We rijden de auto de rathaus parkeergarage in. Mooi midden in het centrale plein komen we boven de grond. Een mooie barokke stad en let op in 2024 culturele hoofdstad.

Om kwart over drie checken we in in motel One Hauptbahnhof. Parkeren kan onder t hotel in de parkeergarage tegen een voordeliger tarief 14 euro per dag. Mooi kan de auto daar blijven staan tot maandagochtend. Vanuit de garage kom je zowat in de hotellobby naar boven, via het terras!

Bij het station kopen we tickets voor de hop on hop off bus. Eerst maar een heerlijk lui zitten langs vele hoogtepunten.

We missen de aansluiting met het oude trammetje om 19.00 uurmaar dat doen we dan morgen.

We weten waar we moeten zijn vlakbij t Resselpark. Daar eten we beiden een reuzenschnitzel en drinken halve liters bier waarvan een zonder alc. Het merk is gassel of zoiets, echt wel anders van smaak dan gisteren.

We nemen de U bahn naar t hauptbahnhof en zijn vergeten het kaartje te valideren. Pech oh nee geluk gebruiken we t nog n x . We kwamen er pas achter in de metro toen ik t las. Benieuwd waar dat je dat moet doen er zijn niet echt sluisjes of zo.

Nu languit op bed uitrusten en morgen Wenen ontdekken.

Groetjes Jacky en Jos.

• 14 Juni 2019 - 18:11

Jan G:

Veel plezier !

• 15 Juni 2019 - 07:56

Lidie:

Ik heb ook iets met poesjes op vakantie. Zo lief. En aan Wenen heb ik dierbare herinneringen.
    Een stad die noooooiiit verveelt. Groetjes Lidie

• 15 Juni 2019 - 11:10

Ina Vos:

Hele fijne vakantie hoor!

• 16 Juni 2019 - 05:04

Charlotte:

Ongeacht waar wij zijn, altijd komen er poezen/katten op ons pad. Moet daar vaak ook een foto van maken.

• 18 Juni 2019 - 12:56

Dank je wel voor de wensen.
    in Wenen en Bratislava hebben we nog geen poezen op straat zien lopen. We hebben dus nog brokjes voor mochten we ze nog tegenkomen.