door Lille dwalen - Reisverslag uit La Madeleine, Frankrijk van jackyenjos - WaarBenJij.nu door Lille dwalen - Reisverslag uit La Madeleine, Frankrijk van jackyenjos - WaarBenJij.nu

door Lille dwalen

17 Februari 2018 | Frankrijk, La Madeleine

Gisteren avond super gegeten bij l escale des saveurs. Als toetje een crème brulee met Appel erin, prima combinatie.
Vanochtend om half 8 de wekker om negen uur aan t ontbijt en om 10 uur liepen we naar het oude centrum.
Als eerste het geboortehuis van Charles de Gaulle bezocht was zeer interessant en mooi ook. Leuk om te horen dat 'vermoedelijk Charles de Gaulle daar was geboren in de kamer die nu was ingericht. Zijn grootmoeder woonde er ook. Feitelijk waren het vier woningen in elkaar.
Dan zijn we naar de citadel gewandeld mooi in de zon . Er is daar een gratis te bezichtigen dierentuin die in de winter gesloten is , we hebben wel de pelikanen chimpansees en neushoorns van boven af de brug gezien die weer naar de stad leidde.
Op zoek vervolgens naar de Kathedraal van Lille, tussen door drinken we nog n koffie en thee en vangen nog n geocache bij n parkje.
De kathedraal is bijzonder aan de voorkant en mooi aan de zijkant
In de kathedraal is er verwarming met heaters . ..
Ik steek een kaarsje aan en dan vervolgen we onze weg naar het musee de Comtesse . Een voormalig hospitaal. En dan balen mijn telefoon doet t niet meer.
Onderweg komen we weer langs de gebakjes winkel van schuim torens.

Na het museum bezoek ploffen we neer op het place Charles de Gaulle waar we lunchen een bavette voor Jos en voor mij een waterzooi van kip met kaas en groentes. Erbij een mystic cerise bierre en een coq hardi voor Jos.
We wandelen verder via het station naar euralille het grote overdekte winkel centrum. Een grote Carrefour bezoeken we ook nog en zien een grote rommel alles hangt en ligt overal in de Primark vreselijk lijkt wel of er n ontploffing is geweest .

Tot een volgend verslag
Groet Jacky