op naar Jena - Reisverslag uit Illmnitz, Duitsland van jackyenjos - WaarBenJij.nu op naar Jena - Reisverslag uit Illmnitz, Duitsland van jackyenjos - WaarBenJij.nu

op naar Jena

01 April 2016 | Duitsland, Illmnitz

Vijf uur inde ochtend de wekker , we worden opgehaald om half zeven zijn rond iets voor zeven in Tilburg een koffie nog en nog een haarfohn voor mijn haar haha die Leo toch super lief. Op naar Duitsland en het is een april, we rijden achter een auto aan die richting Breda wil , eerste grap!

Om kwart over negen langs de snelweg een koffie pauze picknick met koek en cake , dat hebben ze goed geregeld. We rijden verder en wisselen van auto en stoppen om twaalf uur voor een picknick lunch . Compleet met tafellaken servetten borden en bestek salades prosecco kaas broodjes en krenten bollen en warme tomatensoep.
Waauw alweer geniaal! Even verderop stopt een busje met 3 boeddhistische monikken met aanhang ? die gaan een volledige warme maaltijd met rijst etc
eten hihi ,
Het is best nog wel koud en die tomatensoep uit een zakje van de lidl gaat er bij ons allemaal goed in.
Om half drie hebben we een rondleiding in Buchenwald. Dat wordt nog racen tegen de klok, 'onze Tim Tom ' geeft ineens een andere weg aan en even lijkt het of we weer terug rijden richting Breda haha . We komen de snelweg nr 4 weer op vlakbij amazone punt de .
En bellen met de andere auto die blijkt toch achter ons te zitten.
Om tien voor half drie arriveren we in Buchenwald voormalig concentratie werkkamp , we zien een film van een half uur en krijgen een interessante rondleiding voor ons 8 van anderhalf uur . Dan moeten we echt gaan verder naar Jena resort fair hotel.
Rond de klok van half zes zijn we daar en drinken een aperitief om kwart over zes. Gaan dineren was erg lekker het buffet en we besluiten dat we zaterdag ochtend na het ontbijt naar Kahla gaan naar de porselein markt.
In de middag lunch in hotel en daarna rondleiding door Jena.

En die paraplu's hebben we wel meegenomen , maar nog niet nodig gehad, wel hebben we heel veel sneeuw gezien vooral op de weg richting buchenwald bij weimar en in buchenwald. Daar had het vannacht 45 cm gesneeuwd!
Tot morgen
Groetjes Jacky en Jos