regen en weer thuis - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van jackyenjos - WaarBenJij.nu regen en weer thuis - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van jackyenjos - WaarBenJij.nu

regen en weer thuis

09 Februari 2016 | Nederland, Kaatsheuvel

Dit was dan weer de laatste dag, gisterenavond lekker gegeten in het hotel en vanochtend een prima ontbijt, leuk dat als je wilde je eigen eitje kon bakken.
Het regent als we wakker worden en dat blijft de hele dag zo.
Toch besluiten we naar Duitsland te rijden, naar de stad Bocholt, we zij. Er nog nooit geweest, dus zijn benieuwd. Bij de toerist info is een folder in het Nederlands /Duits te verkrijgen en leuke tips van bezienswaardigheden. Oorspronkelijk was het een stad met textielnijverheid, het oude raadhuis is prachtig en de grote kerk staat werkelijk ophooguit anderhalve meter afstand van dit raadhuis. Het is echt jammer dat het regent , want zoveel mooier ziet deze stad er zeker uit in de zon. Fietspaden in overvloed ook dwars over de pleinen heen, daar wordt je toch vrolijk van.
Als het uiteindelijk nog harder begint te regenen besluiten we naar Kleve verder te rijden , allang niet meer geweest, het komt met bakken uit de lucht en we duiken meteen de eerste de beste konditorei in voor een lunch. Onderweg naar huis duiken we nog even een Lidl in en rijden via Nijmegen weer naar Kaatsheuvel waar we om tien over half vijf aankomen.
Het was een leuke trip, de afgelopen dagen en we hebben heel heel veel gezien . maar ,.. veel was er ook gesloten , veel leuke bezienswaardigheden in Twente gaan pas open per 1 april, dan zijn we hier in Brabant toch wel verwend. De carnaval hebben we niet echt gemist want ook in Twente viert men carnaval, alhoewel we geen optocht hebben gezien, hebben we er toch iets van meegekregen,want leuk daar is dat de huizen er flink versierd zijn , langs de optocht route.
We rijden zeker nog eens terug en dan zeker eens van de zomer naar het Nationaal park de Veluwezoom.
Tot een volgende reis.

Groet van Jacky en Jos