vastenavond - Reisverslag uit Callao Salvaje, Spanje van jackyenjos - WaarBenJij.nu vastenavond - Reisverslag uit Callao Salvaje, Spanje van jackyenjos - WaarBenJij.nu

vastenavond

18 Februari 2015 | Spanje, Callao Salvaje

Gisteren zijn we naar Santa Cruz de hoofdstad van Tenerife geweest. Lees verder ( even eten tussendoor ) nee hoor ik had een storing, met internet.
Afijn gisteren was dus het grote carnavals corso in Santa Cruz de Tenerife. Na Rio de Janeiro staat dit carnavals festijn hier op Tenerife als tweede, qua ranking in grootte en pracht en praal. Rio de Janeiro is natuurlijk de place to be -;)

Om half een werden we opgehaald met de bus, en jawel ook wij waren verkleed een sjaaltje en een maffe bril. De bus parkeerde bij de grote haven , en wij waren niet de enigen,, in een lange rij kon je de route volgen naar het corso.
Wij hadden sandwiches en fris drinken meegenomen om de middag door te komen haha. Het was ietwat fris dus dat drinken deden we maar niet, geen wc in de verste verte te bekennen of je moest allerlei vreemde capriolen uithalen door de weg waar het corso langs kwam over te steken.

Om drie uur begon het corso de eerste wagen was al prachtig met Koningin
Carnaval! Zij werd vorige week gekozen vanuit alle andere gegadigden.
Daarna volgden de praal wagens ( met oa de andere koninginnen) groepen van musici . Zangkoren, sportclubs, individuelen, en dat maar liefst meer dan 4 uur lang.
We stonden met onze neus vooraan, er waren ook stoeltjes te huur voor 2 euro maar ja die waren natuurlijk allang bezet toen wij arriveerden. Maar om half 7 konden wij er alsnog twee bemachtigen, was wel ff lekker dat zitten. Om kwart voor 8 en toen was de laatste wagen nog niet gepasseerd , we stonden notabene op 300 meter van de start, zijn we terug gewandeld naar de haven, naar de bus.
En jawel hoor dat was wachten op twee gasten. We zouden echt vertrekken om half 9. Kwamen ze daar lekker met teveel op aankakken 10'minuten overtijd. De hostess van Corendon gaf ze meteen maar van die papieren zakken voor t nodig mocht zijn.
Afijn om kwart voor 10 waren we terug bij het hotel. En toen zijn we in het dorp gaan eten. Jacky sardines en vooraf geiten kaas en Jos een entrecote met pepersaus en vooraf Canarische mosselen!
Als dessert 1maal koffie en een maal Carrabitta dat is een speciale koffie van Tenerife als begin gecondenseerde melk dan licor 43 , dan koffie en daarbovenop geklopte room! Mierzoet maar zeker wel lekker voor een keertje.
De pinautomaat in dat restaurant deed het niet , gelukkig hadden we cash op zak.
En daarmee was deze
Carnavals dag ook weer voorbij!
Een mooie dag vonden wij het!