Liechtenstein en grosswalsertal - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van jackyenjos - WaarBenJij.nu Liechtenstein en grosswalsertal - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van jackyenjos - WaarBenJij.nu

Liechtenstein en grosswalsertal

14 Augustus 2017 | Oostenrijk, Feldkirch

Hoi, Vanochtend een prima ontbijt genoten en toen zijn we naar naar de hoofdstad van Liechtenstein gereden. Vaduz ligt op 18 km afstand van Feldkirch. De douane is nog bemand, oeps ik zag het net toen ik een foto maakte van de grensovergang. Beetje dom want volgens mij mag dat niet, gelukkig was het geen probleem en konden we zonder probleem naar de stad rijden. Als je zou verwachten dat Vaduz een authentiek sfeervol knus stadje is dan vergis je je zeer. Het kasteel waar de koning en koningin in woont ligt mooi boven de stad. Het stadscentrum zelf is eigenlijk modern met wat oudere gebouwen. In het toeristenbureau kan je voor drie euro een stempel van Liechtenstein laten zetten in je paspoort. De parkeergarage is het eerste uur gratis en je. Kunt er max drie uur parkeren. Na anderhalf uur hadden wij t er wel gezien, incl. De kroonschatten zoals de kroon en dure Fabergé-eieren en jacht geweren etc. Een kleine expositie in een donkere ruimte met licht op de objecten, een bewaker volgt je op zijn stoel, en omdat het verder best wel donker is kun je de teksten met uitleg in de geplastificeerde boekjes niet lezen. En dat kost dan 8 euro pp whaahh. Voor een mooi uitzicht op het kasteel hebben we de auto gepakt. Na Liechtenstein zijn we naar het wildpark in Feldkirch gereden, het is een dierentuin die gratis toegankelijk is. De dieren hebben sponsoren van bedrijven en particulieren en ook de stad Feldkirch betaald mee. Verder kun je vrije giften in de "spaarpotten" doen die in het park en aan het begin/ uitgang staan. Gelunchd in Feldkirch, we wilden dat doen bij het kasteel Schattenberg van Feldkirch maar omdat we net na twee uur waren, was de keuken gesloten en ging pas om vijf uur weer open. Jammer dan, gauw even wat foto's gekiekt en weg daar.
Na de lunch zijn we met de auto, vanwege de zere voetzolen van Jacky, een mooie rit gaan maken door Het Gross Walsertal in Vorarlberg: route Bludenz, Fontanella 1145 m Faschina 1486 m , Damüls 1428 m , en de Furkajoch met een hoogte van 1760 m en zo weer terug naar Feldkirch.

Morgen verlaten we Feldkirch en rijden we met tussenstops naar Fügenberg.

Tot een volgend verslag
Groetjes van Jacky en Jos

• 14 Augustus 2017 - 22:26

Lidie:

Mooie foto's en prachtige omgeving daar.
    Hoop dat je morgen minder last van je voeten hebt Jacky.
    Veel plezier. Groetjes Lidie

• 14 Augustus 2017 - 23:11

Jacky :

Het probleem met mijn voeten is pas over als ik de medicijnen niet meer slik
    . Its a way of life zullen we maar zeggen. Donderdag zal t vast beter gaan