Walhalla en Bamberg - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van jackyenjos - WaarBenJij.nu Walhalla en Bamberg - Reisverslag uit Kaatsheuvel, Nederland van jackyenjos - WaarBenJij.nu

Walhalla en Bamberg

01 Juli 2016 | Nederland, Kaatsheuvel

Wie had ooit gedacht dat wij nog eens in het Walhalla terecht zouden komen. Op de heenweg even voorbij Regensburg zag ik een bruin toeristisch bord langs de weg een plaatje erbij van een bouwwerk en de letters Walhalla,
Zo had ik vorig jaar op deze weg de plaats van Sneeuwwitje gespot waar we de eerste dag op heenreis een stop maakten. Borden langs de weg met toeristische attracties dragen dus echt bij aan meer bezoekers.
Dus vandaag na lekker nachtje slapen en ontbijtje in Iggensbach op weg naar Bamberg , want daar verblijven we nog een nacht. Gewoon om deze historische stad te bekijken.
Maar we hebben de hele dag de tijd dus Jos vraagt is er onderweg nog iets wat we kunnen aandoen ? JaH ! Het walhalla zeg ik , snel op de iPhone gegoogled wat het nu eigenlijk is ! Google maar eens Walhalla en Regensburg dan kom je er snel achter. HEt is heel bijzonder daar in Donaustauf ! Zelfs Nederlanders hebben een ereplaats gekregen in deze tempel langs de Donau.
We wandelen alweer een paar trappen , echt de laatste hoor deze vakantie , onze benen gaan tegen sputteren hahha.

Na dit verrassende bezoek rijnden we door naar Bamberg! Waarom gingen wij naar Bamberg ? Tja dat is eigenlijk omdat we heel veel willen zien en Bamberg lag min of meer op de route , een stad die niet haast niéts geleden heeft in de tweede wereld oorlog. Behoort tot de wereld erfgoederen en een prachtig centrum heeft. En in 1983 kochten Jos en ik een 12 jarig bestek van WMF met de naam Bamberg. Dus na 30 en een 3/4 jaar huwelijk vonden we het wel eens tijd worden om ook deze stad te bezoeken.
Het is een mooie stad veel jongelui ook want er is een universiteit en dat brengt meteen leven met zich mee , vooral op de brug bij het oude raadhuis.
Morgen gaan we dan echt terug rijden naar huis. En we brengen zon mee !
Groetjes van Jacky. En Jos