Hundertwasser Prater Stadspark en het trammetje - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van jackyenjos - WaarBenJij.nu Hundertwasser Prater Stadspark en het trammetje - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van jackyenjos - WaarBenJij.nu

Hundertwasser Prater Stadspark en het trammetje

16 Juni 2019 | Oostenrijk, Wenen

Om negen uur stappen we naar de bus is maar 100 meter lopen hoor . Op naar het Hundertwasser kunsthaus en de village. Als we er aankomen is het een gaan en komen van toeristen bussen die vlakbij 100 meter slechts , er even mogen parkeren en dan weer weg moeten wezen. Alles wordt begeleid door een verkeersbegeleider. Bij Hundertwasser is t dus mega druk ! Met kakelende reisleiders die net als de bussen er even blijven staan hun verhaaltje vertellen en weer verder gaan.

In Magdeburg zagen we reeds de grüne Zitadelle en het dorp met winkeltjes en restaurant is er groter en ruimer maar verder hetzelfde van opzet tot en met dd toiletruimtes toe.

We pakken de groene buslijn weer terug en gaan met de rode lijn naar t Prater. Veel van de love parade is onderweg nog zichtbaar ..

Rondje in het indrukwekkende reuzenrad is leuk je kijkt over de stad en over de kermis attracties heen. Voordat je t rad instapt loop je nog door een expositie ruimte heen heel nostalgische expo. De rit duurt ong. 20 minuten.

Op naar t stadspark dan. Het eerste park wat werd aangelegd in Wenen. Als je t over bankjes in een park hebt .. dan moet je hier zijn . Honderden bankjes in een lange rij naast elkaar door het grootste park van Wenen volgen de slingerende paden die rond een vijver en siertuinen lopen. Afgewisseld met vele beelden. Het goudkleurige beeld van Johann Strauss springt er uit.

Tijd voor een terras bij de Stephansdom waar we eerst nog een foto van gaan maken op de verdieping van een souvenirs winkel. Speciaal raam hebben ze ervoor vrijgemaakt. Puur doordacht natuurlijk zo zie je ook de toeristen prullaria op hun eerste verdieping .

Het valt op dat sommige artikelen op zondag niet verkocht worden. Erg vreemd zelfs de badeendjes die je voortaan overal ziet zijn verboden om bij de kassa af te rekenen.

Op t terras drinken we wat en dan wandelen we nog langs de vele luxe etalages van de grote merken Versace Gucci etc etc. Deze bevinden zich rond de Dom en de Hofburg. Alle winkels in Wenen zijn op zondag dicht. Een enkel supermarkt en de souvenirwinkels zijn wel open.

Om half zeven zijn we bij de Karlsplatz waar we dan eindelijk om 7 uur in de houten museumtram de route gaan maken. Houten bankjes leren riempjes voor passsgiers die vroeger moesten staan. Schattig vind ik het. En we rijden toch weer n deel andere route door de stad,

Drie keer is scheepsrecht ! Of in ons geval tramrecht !

Maandag rijden we naar Bratislava waar we 2 nachten blijven.

• 17 Juni 2019 - 05:53

Lidie:

En wat vonden jullie van de werken van Hundertwasser. Ik lees alleen dat het er druk was.
    Heb je alles goed bekeken ? Groetjes Lidie

• 18 Juni 2019 - 12:53

heel bijzonder wat hundertwasser heeft gemaakt voor de stad Wenen. HEt zijn gewone huurappartementjes Scholte en scheef. het museum zijn we niet ingegaan, je hoofd wordt dan te vol. ik moet wel zeggen na Magdeburg was dit geen verrassing echt meer.