Verona rotondes en risotto - Reisverslag uit Solferino, Italië van jackyenjos - WaarBenJij.nu Verona rotondes en risotto - Reisverslag uit Solferino, Italië van jackyenjos - WaarBenJij.nu

Verona rotondes en risotto

13 Oktober 2018 | Italië, Solferino

Vandaag hebben we een proeverij van balsamico azijn gehad de echte !!!!
Het leek op appelstroop maar is gemaakt van druiven . Een heel indrukwekkend proces wat van generatie op generatie overgaat.
Dan zijn we verder gereden naar Verona de stad van Romeo en Julia.
Daar was het me toch druk om dat balkon te fotograferen. En ernaast een shop met de meest afschuwelijke toeristen meuk.

We hebben macaroni gegeten bij restaurant Amo een aanrader om daar te eten. En nog wat bruggen en kerken gezien, je bent in Italië he!
Voor de Dom moest je eigenlijk betalen euro 3 pp maar dat wilden we niet ‘zuinige brabanders’ maar mijn motto is; geen entree voor een kerkbezoek of het moet t Vaticaan zijn.
We lopen dan om de kerk heen twee nonnen achterna ,
en wat blijkt dan kunnen we de kerk gratis binnenlopen omdat er een mis is. Haha weer gelukt :pray:
Mooi interieur en eerste lezing gehoord. En net als velen de Dom achter ons gelaten we willen naar ons volgende hotel in Solferino.

Op weg naar de auto stuitten we op n demonstratie veel politie op de been
Het is een mars voor het vrije leven of zo iets dat je zelf baas bent over je eigen lichaam en niet het Vaticaan
Veel roze ballonnen ..

Nu op weg naar Solferino waar we drie nachten verblijven.
Vlak bij het Gardameer.
Diner is vanavond inclusief het voorgerecht is ham etc en hoofdgerecht risotto
ham wat geproefd not echt mijn ding ^jacky en risotto niet echt ons ding ^josenjacky . Deze streek is risotto streek ! Nu weten we dat we dat de komende dagen niet gaan bestellen.
Oh ja na inchecken in hotel nog ff t stadje ingewandeld en een borrel op in de kroeg waar heel het dorp aanwezig was. Lol dus er werd door de mannen weinig bier gedronken maar wel veel wijn en er werd gekaart en chips en pinda’s gegeten een vrouwtje kwam haar man halen ‘en nu naar huis hoor ‘
heerlijk om eea mee te maken in italy.
Vandaag was t warm en morgen ook weer, intussen zijn we lek gestoken na alle dagen in italy door de muggen en horzels dus das minder leuk.
Ook minder is dat we dol worden van alle onmogelijk geconstrueerde rotondes.
Ovaal rechthoekig rond het is jammer dat we ze niet geteld hebben , maar ik denk dat we intussen al op de 200 zitten.
leuk dat jullie meelezen en tot een volgend verslag
groet Jacky en Jos

• 18 Oktober 2018 - 07:05