Agritocht op de fiets - Reisverslag uit Rauris, Oostenrijk van jackyenjos - WaarBenJij.nu Agritocht op de fiets - Reisverslag uit Rauris, Oostenrijk van jackyenjos - WaarBenJij.nu

Agritocht op de fiets

26 Juni 2018 | Oostenrijk, Rauris

Hoi

Vandaag op de fiets vanaf 981 m hoog naar het Seidlwinkeltal

Drie almen eerste Gollehealm 1286 m hoog en daar te komen viel niet mee pff eerste end vanuit hotel ging tot aan de forellen angelteiche prima , ik zei tegen Jos hier gaan we forel eten na ons tochtje en bier drinken, bij gasthof Weixen.

Stukjes moeten lopen, ondanks de e bike . (Terug hoe zou dat gaan )

Op naar de koffie bij de Gollehenalm daar stond ook een verrekijker om naar de herten te kunnen kijken!

Lekkere koffie en op naar de volgende alm dat was n makkie 1330 m hoog en daar was de Palfneralm al denk krap n kwartier fietsen .

Intussen al met wat koeien geknuffeld hier wandelen ze op de weg :kissing_heart: .

Sneeuw watervallen we komen vanal tegen. Verder door naar de vokgende Alm Het Tauernhaus ( in de hohe Tauern )

Hier houdt t mountainbike pad cq fiets pad op. Terug naar de brouwerij om forel te eten.

Trappen hoeft niet, we gaan immers omlaag halen met de handremmen vast 35 tot 50 km per uur.

In drie kwartier terug waar we eerder 3 uur over hebben gedaan. Bij de tweede Alm knuf met de varkens die op t pad liggen,

Inmiddels wolken en koude brr.

Op naar de forellen , lekker geluncht . Bij de forellen vijver gekeken veel ‘niet europeanen’ het water is kraakhelder en het is binnenhalen.

Voor 5 euro per forel wordt ie in de keuken van t restaurant gebakken wil je er Sla aardappels bij dan betaal je 5 euro extra. Dat komt dus alles bovenop de kilo prijs van de vangst en dan ff naar t hotel terug om Iets warmers aan te trekken. Volgende tocht is naar Buchheben. Zijn wij weer kiezen de kortste weg :rolling_on_the_floor_laughing::rolling_on_the_floor_laughing: stijl omhoog pff eigenlijk geen fietspad maar Niemand die ons gek aankijkt haha er rijdt ook nauwelijks verkeer. Bij de kerk een geocache gevonden en op naar de Kirchenwirt dwz de Schnappsbrennerei. Proef proef ... eigenlijk is enkel vinden wij de ‘Aktiv ‘ lekker .

Een leuk gesprek met de brouwer over de islamieten die op holiday zijn in Zell am See. En gaan vissen op forellen en de Krimml wasserfallen en Salzburg bezoeken. Ze vliegen op München en als t donker is drinken ze wodka etc etc. Want dat ziet hun God niet ..

Een rit terug op de fiets komen we nog paarden tegen met n veulen. Dat knuffelen laten we maar. Ben niet zo eigen met paarden.

Terug bij hotel hebben we 35 km afgelegd.

Wijntje en eten en gezellige klets met de Turnhouters .

Morgen gaan we naar Salzburg .

Groet Jacky

• 27 Juni 2018 - 11:39

Ina:

sportief hoor!!

groeten uit Drongelen

• 27 Juni 2018 - 20:25

Lidie:

Leuk verslag alweer Jacky. Wat zijn jullie goed bezig.