zonder file op zwarte zaterdag en engeltjes - Reisverslag uit Ellgassen, Duitsland van jackyenjos - WaarBenJij.nu zonder file op zwarte zaterdag en engeltjes - Reisverslag uit Ellgassen, Duitsland van jackyenjos - WaarBenJij.nu

zonder file op zwarte zaterdag en engeltjes

12 Augustus 2017 | Duitsland, Ellgassen

Koffers gepakt auto in om vier uur en om kwart over vier vertrokken we vanochtend vroeg naar onze eerste bestemming. De weg is heerlijk rustig en geen file te bekennen. In een wegrestaurant na twee en half uur eten we een broodje kaas en drinken koffie en voorafgaand het hoognodige toiletbezoek. Dat was me nog wat want er was net een bus gestrand en met vier toilets voor de dames nam dat nogal wat tijd in beslag. Na een half uur vertrekken we weer.
Onderweg de wekker om half negen en negen uur, voor de tabletten gatver krijg ik zo,n waterflessen niet open, zit muurvast die dop. Dus op de eerstvolgende parkeerplaats stoppen en roets alles mooi op tijd gered. We gaan richting Speyer, een grote Domkerk is daar te vinden in/naast een prachtig park. Het centrum ziet er gezellig uit. De Domkerk vinden wij aan de buitenkant heel erg mooi en indrukwekkend, echter de binnenkant kan ons niet bekoren. De toren hebben we niet beklommen, omdat ik Jacky nogal last heb van gevoelige voetzolen, niet echt leuk maar het is niet anders. We lopen toch bijna zo'n drieën een halve kilometer door het centrum. Best wel stoer toch, en dan Auto in en weer verder.
Nog steeds geen files, maar onze Tom Tom laat bij Stuttgart zien dat er een vette file richting Ulm staat. NO PANIC , dat gaan we niet doen op die manier , de eerstvolgende afslag rijden we de snelweg af en belanden in Owen waar we meteen van een lekkere lunch genieten in gasthof Adler. Vlakbij vinden we nog een geocache een soort spies met schapen eraan, erg leuk gemaakt. Dan verder over wegen waar we 80 en 100 kunnen en mogen rijden we verder door de Swabische Alb. We rijden door een schitterend landschap met schapen en mooie runderen in de weilanden, door hoge en lage dalen, langs bossen en door leuke dorpjes. Om kwart over vier arriveren we in hotel Alpina in Lindenberg in Allgau. We hebben dan 739 km gereden, vier km meer dan ik thuis had uitgerekend. niet slecht toch en we hebben in totaal negen uur in de auto gereden zonder file.
Gelukkig kwamen we bij het hotel aan net toen de eigenaar in zijn auto stapte, moest ff naar de stad. Sleutel etc drankje en we genieten nu op een heel erg leuke kamer, met (b) engeltjes boven het bed een nachtspiegel op een ladekast en een Mariabeeld wat aande muur hangt. Als het nu niet goedkomt met onze vakantie dan weet ik het niet meer.
Oh ja vandaag geen regendruppels gehad, das toch ook leuk om te melden denk ik.

Groetjes van Jacky en Jos

• 13 Augustus 2017 - 08:19

Lidie:

Jacky en Jos,

Leuk verslag Jacky. Ja, die busladingen die toilet langs snelweg bezoeken, kun je beter voor zijn. Fijn dat er verder zo weinig verkeer was op de weg.
    KUN je ook beter van landschap genieten. Leuk verslag Jacky. Geniet er van.
    (Was gisteren met auto naar Maastricht; babyborrel Imme. Die nw tunnel is een uitkomst,
    Was die maar klaar geweest toen ik met Theo naar AzM )
    Groetjes, Lidie