Olympisch Stadion en Lucabettus heuvel - Reisverslag uit Paleo Faliro, Griekenland van jackyenjos - WaarBenJij.nu Olympisch Stadion en Lucabettus heuvel - Reisverslag uit Paleo Faliro, Griekenland van jackyenjos - WaarBenJij.nu

Olympisch Stadion en Lucabettus heuvel

06 Oktober 2015 | Griekenland, Paleo Faliro

Op maandag 5 oktober zijn we met tram 5 richting het Syntagmaplein gegaan.en uitgestapt bij l vougliamenis station, vandaaruit zijn we naar de poort van Hadrianus gewandeld om te filmen en de tempel van Zeus.
Daarna zijn we richting de nationale tuin gewandeld en konden we het Zappeio mooi aan de voorkant fotograferen en filmen.
Toen was het nog maar een klein stukje de hoek om wandelen en waren we bij het Olympisch Stadion, Kallimarmaro. Jacky heeft toen geprobeerd een cache te zoeken maar was niet gelukt. De coordinaten waren niet zo precies en teveel mensen om overal bukkend te gaan zoeken.
Kaartje gekocht a 5 euro pp en toen mochten we het stadion in, je krijgt wel een gratis infokoptelefoon maar dat hebben wij niet gedaan. Teveel geklets over iets wat we zelf ook kunnen bedenken en vooraf lezen.

Midden op de baan mochten we ook lopen, en hebben er een leuke foto door een jongeman laten maken met onze camera , wij natuurlijk ook een gemaakt van hem.

Daarna zijn we langs het presidentieel paleis gewandeld, hier veel bewaking en ook daar stonden wachten.
Uiteindelijk aan het begin van de wijk Kolonaki aangekomen, en toen begon de lange weg naar boven. Heel stoer hebben wij 227 traptreden omhoog geklommen, (pfff. )
Om uiteindelijk bij de bergstrein te komen die ons naar de lYcabettus heuvel bracht. Dit is het hoogste punt van Athene. Het uitzicht is GROOT!!!
Terug zijn we ook met de trein gegaan, ff geen zin om te lopen hahah. Inmiddels hadden we alweer 8 km in onze voeten. Na het treintje weer 227 treden naar beneden en dat was een makkie natuurlijk.
Dan zijn we bij de metro van Evangelismos , twee stations verder gereisd ( richting Aghio Marina ) om uit te stappen bij metro Monasteraki.
Daar nog snel even op bezoek bij de bibliotheek van Hadrianus. Het is een opgraving en restanten van de bibliotheek, normaal 2 euro entree maar omdat we de Akropolis berg al hadden bezocht met full ticket kaart nu gratis. Eigenlijk kun je het ook vanuit de straat bekijken rondom. Op het terrein zijn de enige levende wezens de bezoekers en erg schattig enkele Griekse landschildpadden.

Gegeten hebben we opnieuw bij het restaurantje waar we zaterdag ook gegeten hebben straat : sokratous 3 naam restaurant is niet uit te spreken maar het is er erg lekker en heel goedkoop. Er komen veel Grieken, terwijl in de zaak ernaast een slager veel toeristen komen en die meer bekend staat... Tja als je de toeristenvals in wilt , plezier.
Daarna terug naar het hotel om daar nog heerlijk twee uur in de zon te genieten aan het zwembad.
Savonds gegeten in de wijk 10 minuten lopen vanaf het hotel bij restaurant 'Alimanaki, 'heel leuk restaurant goede bediening en heerlijk eten. En ook weer veel Grieken die hier hapje komen doen na negen uur.