Onderweg naar Szeged - Reisverslag uit Lajosmizse, Hongarije van jackyenjos - WaarBenJij.nu Onderweg naar Szeged - Reisverslag uit Lajosmizse, Hongarije van jackyenjos - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Szeged

28 Juli 2015 | Hongarije, Lajosmizse

Heerlijke nacht gehad in deze mooie omgeving, Het ontbijt is ook in dit hotel weer heel goed geregeld.
Om kwart over negen rijden we naar Szeged,(105 km) ik (Jacky ) kijk intussen dat we rijden nog eens goed in flyer die we op de vakantie beurs hebben meegenomen over het paprika en salami museum in deze plaats, blijkt dat ze open zijn van 15 tot 18 uur. Oh dan kunnen we misschien toch beter eerst ff via Bugac rijden in de Poesta en kijken hoe laat de paardenshow daar begint.
Dus onderweg snel de Tom Tom verzet en rijden in totaal 35 km om. Blijkt dat daar de show begint vanaf 11 uur tot half 1 . Mooi dat gaan we morgenochtend dus naar toe. We rijden door stukje door de poesta weer naar de snelweg en om 11 uur zijn we in Szeged. Parkeergarage waar ben je ? Onduidelijke borden langs de weg dat je er maar of 2 of 4 uur mag staan, wij snappen er niets van , zien geen blauwe zone en ook geen parkeermeter. Uiteindelijk vinden we na 20 minuten een parkeergarage, staat niet met borden langs de weg aangegeven.
Omdat we op de vakantiebeurs een mooie gids van deze stad hebben gekregen kunnen we alle Jugendstil gebouwen en Art Nouveau gebouwen snel vinden. Het is een prachtige stad gelegen aan de grootste rivier van Hongarije de Tisza. Alles is op loopafstand te bezichtigen en dat is ook heel fijn. Opvallend is dat er weinig autoverkeer in deze stad rijdt.
Bij het paprika en salami museum zijn we om vijf voor drie. We zijn de eerste bezoekers, buiten de groepen om, van vandaag ( entree : 950 HUF ) we ontvangen ieder een zakje paprikapoeder een ansichtkaart en na afloop een proeverij van de wintersalami. Zoals ze die noemen van het merk Pick.

Daarna zijn we weer naar de auto gewandeld en terug naar hotel. Verdraaid , onze Tom Tom ging vlakbij ineens een zandpad in . Dat hebben we dus mooi niet gedaan en zijn weer terug gereden naar het centrum van Lajosmisze. Bij de kerk zijn we rechtsaf gegaan en Tom Tom vond t adres "die we hadden vastgezet bij de favorieten" verder zonder problemen. De drie paarden stonden ons weer op te wachten alsook de geiten en bokken.

Lekker gegeten en toen nog een wandeling naar de paarden en de geiten gemaakt en nu buiten dit verslag aan het typen.

Morgenvroeg gaan we naar Bugac en morgenmiddag om vier uur gaan we met de paarden van hotel Gebery een ritje maken in een koets.

Groetjes van Jacky en Jos.
Ps : sorry dat sommige foto's niet direct laden dat betekent dat jullie lege vlakjes zien.