derde dag zaterdag - Reisverslag uit Callao Salvaje, Spanje van jackyenjos - WaarBenJij.nu derde dag zaterdag - Reisverslag uit Callao Salvaje, Spanje van jackyenjos - WaarBenJij.nu

derde dag zaterdag

15 Februari 2015 | Spanje, Callao Salvaje

Op zaterdag gaan we naar El Teide de vulkaan op het eiland Tenerife. We vertrekken om tien over half negen. Een kleine bus met een Belgische gids ' Maarten' we drinken al na een drie kwartier een koffie nadat we de laatse 2 gasten in de plaats Los Gigantes hebben opgehaald. Daarna met een haarspeldbocht weg richting Masca een dorp wat vanuit zee moeilijk te bereiken is en wat vroeger dan ook een oord was van ongure types. Nu komen er een tig tig miljoen bezoekers per jaar . Twee kroegen een kerkje en tja dat is het dan de omgeving is wel erg mooi en wij drinken er een limonade van de cactus vrucht, zoet en heerlijk voor thuis kopen we een potje marmelade van de cactusvrucht.
Dan gaan we op weg naar een restaurant om te lunchen. Een prachtlocatie waar we dat mogen doen, vlak onder de Teide vulkaan, echter het is er KOUD. In het toilet trekt Jacky alvast haar thermolegging aan en we eten er een traditionele Canarische lunch, vis met saus van koriander en olijfolie.
Dan vertrekken we naar el Teide de vulkaan. Hoe anders is het landschap in vergelijking zoals wij vroeger in 1987 was dat geloof ik de Etna hebben mogen zien. Hier zijn veel meer "rotsen"
En gelukkig is het er ook niet echt heel koud , maar dat is denk ik toeval.

Wij vonden het echt bijzonder om ook deze vulkaan waar je helaas in deze periode niet met de kabelbaan tot aan het hogere punt kunt komen, te mogen bekijken. En ik (Jacky )vond het ook fijn dat we met een excursie bus deze tocht hebben gedaan. Zodat Jos niet zijn ogen op de weg hoefde te houden maar naar het landschap en de vele haarspeldbochten met natuur eromheen kon kijken.

Zondag gaan we dolfijen spotten en dinsdag gaan we naar Santa Cruz

• 16 Februari 2015 - 10:43

Ina:

Van een verre afstand volgen wij jullie avonturen.
    Veel plezier hoor!!

groet, Ina